martes, mayo 17, 2005

Lo que no se mide no se puede mejorar

Así reza el credo del Total Quality Management, fundamentado en el menos común de los sentidos; y en ese sentido siempre se ha hablado de los intangibles en la empresa, destacando la dificultad que entraña menusrarlos. Por eso siempre me han llamado la atención los modelos que alumbran los incontables gurús que se apuntan a esto de la estrategia empresarial.

Hoy he visto referenciado en El Blog Salmón uno de esos modelos procedente, en esta ocasión, del Management Centre Europe, el capítulo europeo de la American Management Association.

Leadership for strategy execution made measurable: OCDI
OCDI = Organisational Capabilities Diagnostic and Intervention



Strategic cohesiveness:
Do your people really understand the strategy? Do they buy into it and support it?


Talent management:
Do the leaders communicate a passion and excitement for the future? Is there the necessary style, motivation, commitment?


Culture:
Do the attitudes, values and beliefs of employees match the organisation's core strategies?


Performance:
Do employees see how their day activities match and support strategic priorities?


Customer focus:
Do all your people have an understanding of the customer relationship, even if they have no direct customer contact?


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